torsdag 28 mars 2013

Lite sex och sånt

Detta inlägg handlar om mina två sexigaste inköp på förra årets bokmässa. Att det blev årets tema blev väldigt tydligt när det visat sig att dessa två böcker är de enda som ligger under "Erotisk skönlitteratur" av mina lästa böcker på Boktipset.

Den första är novellsamlingen Het, utgiven på Gilla förlag. En otroligt rolig satsning med erotiska noveller för unga. Fantastiskt roligt med litteratur på det här ämnet, då nyfikna ungdomar borde kunna läsa om sex om och för unga och inte behöva leta och kanske hitta på fel ställen. Som med alla novellsamlingar finns det en del riktiga pärlor och några som inte alls är särskilt bra. Alla novellerna är lättlästa och jag önskar och hoppas att den här finns i Sveriges alla skolbibliotek. Jag är osäker på om läsningen ger så mycket för äldre läsare, men jag är så otroligt glad över att den här finns och jag tyckte riktigt bra om några av novellerna.


Andra boken är serieromanen Maran av Lina Neidestam som ingår i Kolik förlags femisex-serie. (Även om det, tyvärr, inte finns särskilt många volymer i serien) Det här är tecknad, feministisk folksagoporr med glimten i ögat. Den är genomgående lite för mycket och slutar aldrig överraska. Jag är så otroligt glad att jag köpte den här. Själv visste jag ingenting om handlingen när jag köpte den, utan hade blivit tipsad, och jag tror att det är bästa sättet att upptäcka Maran. Den här är helt enkelt fantastisk, även om den tappade lite på slutet för mig helt enkelt för att jag inte riktigt förstår det. Den känslige läsaren varnas, för alla andra tipsar jag om Maran!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar