torsdag 24 maj 2012

Stora bokbytardagen


Ni har väl inte missat att det imorgon är den Stora Bokbytardagen? På många ställen runt om i landet går det att byta böcker med varandra, flera av SJs tåg kommer att ha boklådor vid bistron. Men självklart kan en även byta böcker på stan, i skolan eller på andra ställen.
Jag har kollat genom mina bokhyllor och plockat fram två böcker som jag ska ha med mig imorgon för att försöka byta bort.


1. The Girls av Lori Lansens
Ett fynd från en engelsk bokloppis i Spanien. En fantastiskt vacker och gripande bok och två systrar, som dessutom är siamesiska tvillingar. De kan aldrig vara ifrån varandra men eftersom de sitter ihop via sina huvuden kan de heller aldrig faktiskt se varandra.
Jag hoppas att boken ska kunna få ett nytt hem hos någon som kommer att uppskatta berättelsen så som jag gjort.
2. Kalla det van fan du vill av Marjaneh Bakhtiari
En pocket i nyskick. Att jag faktiskt har läst halva, det syns inte. Detta var helt enkelt inte något för mig och jag hoppas därför att den kan passa någon annan.

Någon annan som ska byta bort någon bok?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar