onsdag 23 maj 2012

Lite blandat

I helgen var jag i Stockholm för att gå på Gröna Lund med några kompisar. Vi hade en underbar heldag inne på området men det är inte det jag vill berätta om utan att jag på tågresan till Stockholm plockade med mig andra numret av tidningen BOOK, som finns på SJs tåg.
Jag läste det första numret förra året och är väldigt glad över att det har gått så bra att de fortsätter.


Tidningen innehåller utdrag ifrån flera nya böcker, och i tidningen finns kuponger som ger rabatt på böckerna om du köper dem på Akademibokhandeln eller på Adlibris. Jag tycker att det är en fantastisk idé och jag hoppas att tidningen kommer att finnas kvar. Plocka upp ett eget gratisex på din nästa tågresa!

Under min vistelse i Stockholm så hade jag lite tid över och hoppade av tunnelbanan i Gamla Stan och besökte The English Bookshop, de hade ett bord med böcker för 50kr/st och jag snappade upp ett exemplar av Half of the Human Race av Anthony Quinn. Jag tycker att den är väldigt fin, dessutom är det en storpocket och det är ett format som jag inte tror att jag har någon bok i tidigare men är lite nyfiken över efter att de börjat säljas på Pressbyrån.


Idag fick jag dessutom hemskickat den här boken:


Jag vet ingenting om den så det ska bli spännande att läsa den.

Slutligen vill jag också påpeka att boken Mississippi, som jag bloggade om här nu har kommit ut på svenska. Det går alltså att köpa eller låna den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar