torsdag 8 maj 2014

Hon går in på en bar: Ditt erotiska äventyr - vågar du välja?


När jag bläddrade genom en lista över böcker som fanns att låna till min nya eboksläsare kunde jag såklart inte låta bli att ladda ner Hon går in på en bar efter att ha läst beskrivningen "erotisk underhållningsbok".

Huvudpersonen, du, klär upp sig för att träffa en kompis på en lyxig bar men när kompisen ställer in precis när man beställt in första drinken gäller det att bestämma vad man ska göra istället. Efter att ha träffat en ny karaktär ställs man iför olika val, acceptera det som personen erbjuder, stanna kvar där man är eller gå till ett nytt ställe. Genom att klicka på ett av alternativen tas man till ett nytt kapitel och kan läsa vidare där. Hela upplägget påminner om något datorspel jag spelat som liten. Fast här ska det istället avgöras vilken man jag följer med hem från baren.

Lite roligt är det såklart att kunna pussla ihop sin egen berättelse, vill du följa med en fotograf hem till hans studio, åka sportbil med en före detta polis,dricka bodyshots från en rockstjärna, åka hem med en välklädd och rik äldre man, flirta med den unge och vältränade bartendern eller gå hem och spana in din nya granne? Själv har jag läst två alternativ och i början var det lite kul att trycka på knappar och skönt att ha lite kontroll. Ganska snabbt tröttnade jag dock, för det är inte någon särskilt bra historia och det räcker inte att den är interaktiv för att fånga mitt intresse. Jag hoppas dock att det kan dyka upp lite fler intressanta interaktiva böcker i framtiden, som har lite mer innehåll! För det är en kul tanke att inte alla läsare får fram samma text.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar