tisdag 23 juli 2013

How to Kill your Husband(and other household hints)


På baksidan av den här boken finns följande mening att läsa:
"It is scientifically proven that no woman has ever shot her husband whilst he was vacuuming."

Jag köpte boken second hand där jag letade efter en chick-litt. Jag hade inte väntat mig att jag skulle hitta en feministisk sådan! Den här handlar om tre kvinnor i 40-årsåldern som har olika problem i sina äktenskap. Jazz är hemmafru, Hannah är barnlös karriärkvinna och huvudpersonen Cassie är en arbetande mamma. I inledningen av romanen blir Jazz arresterad och anklagad för att ha mördat sin man och Cassie berättar därför om vad som har hänt i deras liv och som ledde till arresten.

Jag blev arg, ledsen och glad av den här boken. Den är full av både humor och samhällskritik.

Bokyatzy:
Under hela sommaren kommer jag att uppdatera om vilken kategori jag har valt att placera böckerna jag läser.
Vad är bokyatzy? Se här.
Den här boken har jag satt som chick-litt under Tjejsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar