lördag 6 juli 2013

Alice Hartley's Happiness


Den här boken köpte jag för att jag brukar tycka om Philippa Gregorys romaner och för att den har ett väldigt snyggt omslag. Tyvärr luras korsetten på omslaget en att tro att det är är en historisk roman, som Gregorys andra böcker, men det är det inte. Alice är gift med en professor och bor på universitetsområdet. Själv är hon intresserad av naturmedicin, healing och är inte alls klädd i stela korsetter. När hennes man tröttnar på hennes udda intressen och har en affär med en yngre studentska gör Alice något drastiskt - hon stjäl alla möbler från sin man och flyttar ihop med en tjugo år yngre student för att starta ett healingcenter. 

Boken är lite sådär lagom engagerande men Alice är alldeles för irrationell för att jag ska kunna känna med henne. Boken är fylld av snabba vändningar och konstiga händelser. Mest är jag besviken på det extremt vilseledande omslaget, men historien som döljer sig därunder intresserar mig inte särskilt och påminner inte alls om andra verk av Philippa Gregory.

Bokyatzy:
Under hela sommaren kommer jag att uppdatera om vilken kategori jag har valt att lägga in boken i. 
Vad är bokyatzy? Se här.
Den här boken har jag valt att lägga in som Enlnad under kategorin "Fem böcker från olika länder". Jag ligger alltså kvar på tre poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar