fredag 31 maj 2013

Spotifytips

Jag har nyligen upptäckt att det finns en hel del roliga saker att hitta på Spotify. Själv brukar jag lyssna mycket på ljudböcker och på Spotify finns det ganska många bra böcker och noveller. Nedan följer några av mina bästa tips:


Om du tycker om Sherlock Holmes så finns det flera noveller på Spotify. Om du tycker om BBC-serien Sherlock kan du till exempel lyssna på The Final Problem, som inspirerade till det sista avsnittet av säsong 2. Den kan du lyssna på här


Om du tycker om poesi kan jag tipsa om den här skivan. Själv har jag lyssnat flera gånger på The Raven av Edgar Allen Poe.


Det svenska novellförlaget Novellix har testat på att publicera några av sina noveller på Spotify, bland annat finns Heder av Jens Lapidus.


Vill du istället lyssna på en hel bok så finns det några stycken, till exempel Pride and Prejudice.


Det här är inte en bok, men ändå en av mina favoriter. Två skivor av Trolles Trafikvett finns på Spotify för de som, precis som jag, var med i Trolles Trafikklubb som liten. De finns här.

Har du några andra favoriter från Spotify så dela gärna med dig i kommentarerna. Trevlig lyssning!




1 kommentar:

  1. Åh, vilka bra tips! Perfekt när jag sitter ute och stickar!

    SvaraRadera