tisdag 25 september 2012

Bokmässan


Snart är det äntligen dags igen, för Bokmässan. Om jag har räknat rätt så blir detta mitt sjätte år på mässan, men den första gången som jag ska gå på torsdagen och söndagen. Jag åker buss på torsdag morgon redan vid sjutiden och ser fram emot en helg fylld av böcker.


I år ska jag jobba för Rámus en dag under mässan, på fredagen. Då kommer jag nog främst att stå i dörren på deras seminarium.

Utöver det har jag inte så mycket planerat inför mässan. Som vanligt tänker jag kolla seminarieprogrammet när jag kommit upp. Det är främst på lördagen som jag kommer att ha tid för seminarium. Några planer och förhoppningar har jag, helst vill jag få med mig hem ett signerat exemplar av Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar.



Jag har fortfarande inte bestämt mig helt, eftersom jag vet att det alltid är hemskt jobbigt att bära med böcker till mässan och inte bara därifrån, men jag skulle hemskt gärna vilja få mitt exemplar av Alena signerat av Kim W. Andersson.


Jag skulle också väldigt gärna höra Maria Bielke von Sydow prata i Egenutgivarnas monter (A 02:52) men tyvärr så är det 16.00 på fredagen och då jobbar jag. Hälsa på henne där i montern ska jag göra ändå, eftersom hon kommer att vara där tors-sön. I den montern går det att köpa både hennes bok Ingmar Bergman kände aldrig skuld samt boken Revolt av Lisa Rodebrand. Båda är böcker som jag har recenserat i bloggen tidigare. (här och här.)



Mitt sista inplanerade stopp kommer vara hos Stig Dagermansällskapet, där jag förra året köpte superfina vykort. Jag har inte skickat något av dem, eftersom de sattes upp på väggen direkt när jag kom hem. I år ska jag köpa några extra så att jag faktiskt kan skicka iväg några.

Detta är mina, ytterst vaga, planer inför helgen men eftersom jag kommer ha fyra dagar på mässan istället för de två som jag är van vid så känns det bra att inte ha ett lika inrutat schema som vanligt. Detta året ska jag i alla fall ta lite pauser, och ordentlig tid för lunch. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar