onsdag 14 mars 2012

Att träffa Linda Skugge

I helgen var jag i Stockholm. Där träffade jag Linda Skugge. Fast just träffade är kanske inte rätt ord, för nog blev jag ganska så starstruck och det var i ärlighetens namn inte alls många ord som utbyttes.

I somras läste jag både Det här är inte en bok och Akta er killar här kommer Gud! Och hon är jävligt förbannad. Det var första gången som jag läste Lindas texter i bokform.
Jag tycker om Linda Skugge. Hon får allting att låta så självklart och när jag tycker att hon har rätt så är det också så väldigt mycket rätt. Ibland så tycker jag istället att Linda Skugge har fel. Då kan jag bli extremt provocerad. Oftast så vet jag inte om jag tycker att hon har varken rätt eller fel men oavsett vad jag tycker om texten så verkar hon själv alltid så övertygad om att hon har rätt. Ännu viktigare, hon verkar så övertygad om att hon har rätt till att ha rätt och det är något som jag avundas henne, som jag ser upp till.

Foto: Li

Efter att det här suddiga fotot togs så Facebook-uppdaterade jag texten:
Har varit på samma fest som Linda Skugge
och ett av svaren som jag fick var:
Nej nej, Linda Skugge har varit på samma fest som du.

Och kanske är det lite så jag borde försöka tänka. Jag har inte bara träffat Linda Skugge. Hon har faktiskt träffat mig också. Nästa gång som jag träffar någon jag beundrar ska jag nog försöka att komma ihåg det, och kanske ska jag då våga säga lite mer än bara hej.

1 kommentar:

  1. Det är förstås alldeles sant. Det ÄR himla skönt att bli väck idioterna så fort som möjligt. Jag vill väldigt gärna gilla Linda Skugge men jag lyckas inte riktigt.

    SvaraRadera