fredag 27 september 2013

Bokmässan! (Överlevnadstips från igår)

Om 10 minuter åker jag in till Bokmässan men jag tänkte skriva ett litet snabbt inlägg med mina bästa överlevnadstips.

1. I postens monter kan du skicka gratis kort + godis. Gör det tidigt, innan det tar slut. (Vilket det gjorde förra året)
2. Behöver du en liten paus?
* Hämta gratis kaffe eller te i SvDs monter.
* Ta dig till övervåningen och sväng av mot R-rummen. (Rum för Poesi) Detta är mässans svalaste och lugnaste korridor med gott om sitplatser! (och gratis kallt vatten)
* Var inte rädd för att hälsa på kändisar om du ser någon du tycker om. De blir alltid glada men kan vara stressade.
3. Hur man hittar. (Jag får massor av frågor på det här!)
Säg att du ska till monter B05:40
B - området. B är den största där du hittar de flesta förlag. A är för barn, ungdomslitteratur och serier.
Det är skyltat till alla områden.
05 - vilken gång det är. Gångarna går parallellt mellan huvudingång och den stora rulltrappan.
40 - nummer på montern, deras nummer går åt andra hållet. Här är det lite krångligare eftersom inte alla nummer finns med och vissa ligger på gaveln av en gång men om du går längs med gången när du hittat den så kommer du hitta jättebra.
4. Monter B05:40 är också där ni kan hitta mig resten av mässan, om ni vill säga hej.

Ha en trevlig mässa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar