fredag 4 oktober 2013

Bokmässan: Petter, Petter, Petter (och lite Ford)

Bokmässan är över för i år, vilken som vanligt är både synd och lite skönt. I år stod jag i Brombergs monter fre-sön och jag hade inte väntat mig att det skulle vara så jobbigt att stå upp hela dagen som det faktiskt var! Nästa år ska jag köpa ett par bättre skor innan mässan.
Självklart var det även otroligt roligt att få både lyssna på författare prata om sina böcker och att prata om böcker med alla som kom in i montern.

Det blev mycket Petter på mässan, han var verkligen överallt! Jag fick vara med om att sälja mässans allra sista exemplar av 16 Rader, vilket gick förvånansvärt bra. Ingen blev sur över att den hade sålt slut, vilket vi hade varit lite oroliga över när lagret började sina redan på fredagen. Jag tröttnade inte heller på att höra Petter prata om boken, även om jag hörde det flera gånger.


Petter och Dorotea i montern

Jag passade på att få mitt eget exemplar av 16 Rader signerat. 



På lördagen hade Petter sin release-fest på Yaki-Da, vilket var väldigt mysigt. Det var dessutom första gången jag fick gå förbi kön till en klubb för att jag var med på gästlistan. (Vilket gjorde att jag kände mig extremt viktig)

Trots att det blev så mycket Petter lyckades jag få med mig ett signerat exemplar av Kanada åt min pojkvän. Jag träffade aldrig Ford personligen men bad Janina, som hade all kontakt med Ford under mässan.


Jag hann med några andra inköp under mässan men de är just nu nedpackade eftersom jag håller på att flytta till Stockholm! Jag har bestämt mig för att satsa på förlagsbranschen och känner att det är i Stockholm jag behöver vara. (Fortsättning följer, förhoppningsvis!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar